Industri 4.0 – Internet of Things

Har jeres virksomhed brug for at få udviklet et produkt eller en service, men mangler ressourcerne til at udvikle en fungerende prototype baseret på relevante teknologier? Industri 4.0 – Internet of Things har fokus på at få ideer ført videre til prototyper. Det vil sige, at de studerende i tæt samarbejde med opdragsgiver og slutbrugerne/kunderne skal udvikle fungerende prototyper, som kan være med til at skubbe jeres ideer, produkter og services videre.

Industri 4.0 tilbyder virksomhederne projekter inden for Internet of Things, overvågede produktionssystemer og konsumprodukter, hvor data samles op med sensorer via en microcontroller fra de decentrale anlæg og sendes trådløst til en central server, der foretager big data mining/data analytics og f.eks. gennem statistiske analyser eller machine learning kan bedømme systemet og sende information tilbage til de decentrale styringer om korrigerende handling.

Eksempler på projekter: Vibrationsanalyse af produktionsmaskine. Indeklimaovervågning af kontormiljø.

Hvad kan virksomheden forvente af dette projekt?

• Industri 4.0: Den studerende arbejder med konkrete problemstillinger defineret af virksomheden med det mål at udvikle fungerende løsninger.
  • Resultat: En innovativ og teknologisk fungerende prototype og rapport.
  • Finde nye kolleger: Virksomheden kan finde studerende til nye projekter samt fremtidige medarbejdere.

Hvad kræves der af virksomheden?

• En konkret problemstilling, som ønskes afprøvet og udviklet.
  • Afholdelse af møder med den studerende under projektforløbet.
  • Tilgængelighed i forhold til at kunne svare på spørgsmål fra den studerende pr. mail eller telefon.
  • Afholdelse af udgifter til indkøb af relevante teknologier.

Tidsplan

• November-december: Ansøgning af projekt