Sociale medier: Analyse og strategi

Er jeres virksomhed på de sociale medier, men formår ikke at skabe engagement hos brugerne? Er jeres strategi for sociale medier afstemt med virksomhedens overordnede forretningsstrategier? Har I brug for hjælp til at identificere den type indhold, der vil være attraktiv for jeres kunder?

Uanset om virksomheder opererer på et B2B-, B2C eller B2G-marked eller et helt fjerde marked, forventes de at have en professionel tilstedeværelse på relevante sociale medier.

Virksomheder, der har behov for hjælp til at udvikle en analyse af de sociale medier og en strategi til at opnå konkrete forretningsmål, kan drage fordel af et samarbejde med vores studerende. De studerende vil arbejde tæt sammen med virksomheden og dens kunder i processen med at identificere aktuelle trends og udvikle en implementerbar social mediestrategi.

Hvad kan virksomheden forvente af dette projekt?

• Analyse af tilstedeværelsen på de sociale medier: De studerende vil arbejde med at identificere virksomhedens tilstedeværelse på de sociale medier såvel som de trends, der er relevante for virksomhedens potentielle målgrupper.
  • Analyse af konkurrenternes tilstedeværelse på de sociale medier: Ved at analysere konkurrenternes aktivitet på de sociale medier vil vores studerende være i stand til at identificere mønstre ift. indhold og engagement, der kan bidrage til, at virksomheden forbedrer sin tilstedeværelse på de sociale medier samt opnår konkrete forretningsmål.
  • Kort- og mellemsigtet social mediestrategi: I tæt samarbejde med virksomheden vil de studerende være i stand til at udvikle en fuldt ud implementerbar social mediestrategi, der kan indbefatte en udgivelseskalender, produktion af indhold og forventninger til engagementsniveau.

Hvad kræves der af virksomheden?

• Et konkret behov for en social mediestrategi.
  • Adgang til backend af de sociale medieplatforme, som virksomheden jævnligt bruger.
  • Adgang til virksomhedens kunder for at kunne undersøge og teste. De studerende skal have mulighed for at interviewe og kontakte kunderne igennem hele strategiudviklingsfasen.
  • Afholdelse af møder med de studerende under projektforløbet. Det er specielt vigtigt, at der er adgang til den eller de personer, der vil være ansvarlige for den faktiske implementering af strategien, samt de medarbejdere, der skaber indhold til virksomhedens sociale medieplatforme.
  • Et klart of realistisk budget, således at de studerende kan estimere omkostningerne relateret til implementeringen af strategien.

Tidsplan

• April-juni: Definition af projektet