Kundetilfredshed

Har jeres virksomhed et behov for indsigt i jeres eksisterende kunders tilfredshed, men mangler ressourcerne til at gennemføre en kundetilfredshedsmåling?

Tilfredse kunder har en større sandsynlighed for genkøb, og dette har stor betydning for virksomhedens økonomiske performance. Forholdet mellem kundetilfredshed, kundeloyalitet og forretningspotentialet set i forhold til nuværende kunder er derfor essentielt for alle virksomheder. I et projekt med fokus på kundetilfredshed vil virksomheden få en måling på, hvor tilfredse virksomhedens kunder er her og nu. Virksomheden vil få konkrete handlingsforslag baseret på fakta, der fortæller, hvad virksomheden kan gøre for at øge kundetilfredsheden.

Hvad kan virksomheden forvente af dette projekt?

  • Måling: Den studerende identificerer en relevant model (f.eks. EPSI) for gennemførsel af målingen, gennemfører dataindsamling og dataanalyse samt sammenfatter og fortolker resultaterne fra analysen.
  • Resultat: En rapport indeholdende en konkret handlingsplan med forbedringstiltag.
  • Finde nye kolleger: Virksomheden kan finde studerende til nye projekter samt fremtidige medarbejdere.

Hvad kræves der af virksomheden?

  • Et opstartsmøde (2-3 timer) for at afdække problemstillingen set fra virksomhedens side og eventuelt andre problemstillinger i virksomheden, som kan få indflydelse på løsningen af den valgte problemstilling.
  • Adgang til virksomhedens eksisterende kunder – indirekte igennem nyhedsbrev eller direkte via e-mail, telefonnummer og/eller adresse.
  • Adgang til information om virksomhedens produkter/servicer og interne procedurer.
  • 1-2 opfølgende møder med kontaktpersonen.

Tidsplan

  • August-november: Opslag af projekt
  • Februar-april: Projektarbejde
  • Maj: Aflevering af projekt