Tillykke til 112 vinterdimittender

I dag fejrede vi hele 112 dimittender til den største vinterdimission nogensinde på AU Herning. Juliane Rask Maack fra BDE holdt dimittendtalen, og derudover var der musikalske indslag, diplomoverrækkelse og uddelingen af dimittendpriser.

Årets vinterdimittend blev Frederik Vest Jørgensen (GMM). Prisen blev overrakt af Maja Pallesen og Josefine Svanberg fra Ingeniørforeningen i Danmark, IDA.
Juliane Rask Maack (BDE) holdt dimittendtalen.
Diplomingeniørprisen blev givet til Mads Taul Hansen (GMM). Prisoverrækker: Bjørn Rannestad fra KK Wind Solutions.
Prisen for bedste afgangsprojekt (BDE) gik til Jakob Nielsen Schjermer. Prisoverrækker: Jan Laursen på vegne af SMV Herning.
Civilingeniørprisen blev givet til Amalie Storm Eriksen. Prisoverrækker: Torben Tambo på vegne af Hans Foxby’s Fond, Kyocera Unimerco.
Leder af Institut for Forretningsudvikling og Teknologi, Anders Frederiksen, stod for velkomsten.
Festtale ved Kenneth Mikkelsen, der er tidligere folketingsmedlem og nuværende Erhvervsdirektør i Erhvervsrådene for Herning, Ikast-Brande og Ringkøbing-Skjern.

Vores institutleder Anders Frederiksen stod for velkomsten, og herefter var der festtale ved Kenneth Mikkelsen, der er forhenværende folketingsmedlem og tidligere erhvervsdirektør i Erhvervsrådet Herning og Ikast-Brande samt Ringkøbing-Skjern Erhvervsråd.

Juliane Rask Maack fra BDE holdtdimittendtale, og derudover var der musikalske indslag og naturligvis diplomoverrækkelse.

Sidst men ikke mindst blev der uddelt følgende dimittendpriser - stort tillykke til:

• Bedste afgangsprojekt, BDE / The Business Development prize. Prisoverrækker: Jan Laursen på vegne af SMV Herning.
  • Diplomingeniørprisen / the Bachelor of Engineering prizePrisoverrækker: Bjørn Rannestad fra KK Wind Solutions.
  • Civilingeniørprisen/the MSc in Engineering prizePrisoverrækker: Torben Tambo på vegne af Hans Foxby’s Fond, Kyocera Unimerco.
  • Årets vinterdimittend/Winter Graduate of the year. Prisoverrækker: Maja Pallesen og Josefine Svanberg fra Ingeniørforeningen i Danmark, IDA / The Danish Society of Engineers, IDA.