Vinterdimission på Institut for Forretningsudvikling og Teknologi

81 dimittender er netop blevet færdige med deres uddannelse på Institut for Forretningsudvikling og Teknologi, og det blev markeret ved årets vinterdimission fredag den 29. januar.

Vinterdimmision på BTECH. Foto: Tine Bagger

Institutleder Anders Frederiksen bød velkommen og satte fokus på, hvordan studiet både giver faglige- og menneskelige redskaber og på den måde forbereder til livet fremover på flere fronter. Og om hvordan det at studere både er surt og sødt – f.eks. hårde forberedelsestimer og nye kontakter, men at han håber at alle har været glade for at læse på Institut for Forretningsudvikling og Teknologi.

En af de studerende: Pia Lange Christensen sluttede sin uddannelse i Diplom i Ledelse. Hun fik årets pris for det bedste afgangsprojekt på Diplom i Ledelse:

”Jeg har læst på deltid, imens jeg arbejdede fuldtid som redaktionschef på TV Midt Vest. Jeg har været rigtig glad for at kunne bruge de obligatoriske og valgfrie moduler fra uddannelsen i mit daglige arbejde, og jeg har været meget glad for at studere her, selv om det også har været hårdt i perioder, når man også har fuldtidsarbejde og familie, men det har været hver en time værd! Det, at man både får et teoretisk fundament og en faglig ballast, men at uddannelsen også er fagligt orienteret, så de teoretiske ting kan bruges på nogle praktiske problemstillinger fra hverdagen, det har været guld værd.”

Per Egedal, Siemens Wind Power holdt dimmisionstalen og mindedes den tid, hvor han afsluttede sit studie fra AU Herning og gav en række gode råd videre: Gør, hvad du er god til, bliv ved med at være motiveret og skab en værdi for dem, du arbejder for.  Brug også tid udenfor dit arbejde – arbejdet er ikke alt, og det er vigtigt at pleje livet udenfor arbejdets fire vægge også.

Festtalen var ved dimittend Sofie Rytter, Cand.polyt. Hun afsluttede rækken af talere ved at sammenligne det at studere og specielt eksamenslivet med filmen: ”The Martian” med Matt Damon.  Han kommer ud i ekstreme situationer, sover ikke ret meget og får ikke noget bad, men modsat på Mars, så kan man altid få hjælp som studerende. Om målet er at få Matt Damon hjem fra Mars eller få opgaven færdig til tiden, så afhænger begge dele af, at man arbejder sammen, stoler på hinanden og finder den rigtige vej dertil.

Bagefter var instituttet vært ved en reception for de festklædte dimittender og deres venner og familie, som med dagens dimission fik en flot afslutning på studielivet.