Stort tillykke til årets sommerdimittender

Fredag den 30. juni kunne vi fejre 110 dimittender, der afsluttede hhv. deres HD-, diplomingeniør- og kandidatuddannelser. Amerikanske Emily Theriot holdt årets dimittendtale, og hun fortalte bl.a. om, hvordan studiet på AU Herning på bedste vis har overrasket hende og bragt hende ud af hendes komfortzone.

Emily Theriot holdt sommerens dimittendtale.
Prisen for bedste hovedopgave på cand.merc. og cand.it. (ITKO) gik til Helle Berg Christensen og Kamilla Borup Mikkelsen. De har begge læst cand.merc. og skrevet opgaven sammen.
Line Theilgaard Hansen fik prisen for bedste hovedopgave på cand.polyt.

Den lyse, åbne kantine på AU Herning var smukt pyntet op, og luften summede af glade og lettede dimittender, der sammen med familie, venner og medarbejdere fra AU Herning kunne fejre afslutningen på flere års studietid og sætte punktum for et stort kapitel i deres liv.

Emily Theriot, der netop har færdiggjort sin uddannelse som civilingeniør i teknologibaseret forretningsudvikling (cand.polyt.) holdt årets dimittendtale. Hun brugte bl.a. anledningen til at dele de erfaringer, hun tager med sig fra sin tid som studerende – med hendes egne ord i håbet om at inspirere de fremmødte, hvis de på et tidspunkt vælger at gå en ny vej i livet. For det gjorde Emily, da hun for to år siden flyttede fra USA til Danmark. Det var et stort skridt ud af hendes komfortzone, da hun klikkede ”ansøg” på uddannelsen i Herning – i et nyt land og uden nogen fast tidshorisont. Hun citerede fotograf og podcaster mm. Gina Milicia for følgende:

”A comfort zone is a beautiful place, but nothing ever grows there.” Herefter fortsatte Emily sin tale med ordene:

”Throughout our academic journey, we have learned the importance of stepping outside what is known to us, and it is in those moments of unfamiliarity that we truly discover our hidden potential. For myself, I have found that the smaller moments, like trying an oral exam for the first time, have made it easier to say yes to bigger ones. I thoroughly believe that new experiences create positivity in our lives, whether by helping us acquire more open-mindedness or agility for, as we especially know, the world around us is never still for long.”

Trådte ud af komfortzone og blev overrasket
Da hun trådte ud af sin komfortzone og startede sit studie på AU Herning, blev hun overrasket over særligt én ting.

” … The spark of creativity and inspiration is very much alive here at AU Herning. It is a smaller school than where I went for my bachelor’s, but the amount of concentrated critical thinking and innovation honestly surprised me. Students all around me are engaging, challenging, and having vibrant conversations about the future. It has inspired me to be a better student and to follow in my classmates’ steps to be an intellectual explorer filled with curiosity. So even if we leave this university, let us keep this conversation going”, fortalte hun.

Emily sluttede af med at takke alle dem – både på og uden for universitets døre – der har hjulpet hende og de andre dimittender gennem studietiden. Og så kom hun med følgende opfordring til sine meddimittender:

”As we celebrate our achievement today, we should also remember that our education has given us a unique skillset and knowledge towards shaping industries, businesses and driving innovation. Each of us has the capacity to pioneer and trailblaze for a better future. The world is waiting for us, and I have no doubt that we can rise to the occasion.”

Årets priser
Der blev uddelt diplomer til dimittenderne, og nedenstående priser blev uddelt til tre studerende, der har udmærket sig særligt under deres studie.

• Bedste hovedopgave på cand.merc. og cand.it. (ITKO):
    Helle Berg Christensen (cand.merc.) og Kamilla Borup Mikkelsen (cand.merc.)

Titel: The retention of employees in Skatteforvaltningen”.
    Sponsor: Hans Foxbys Fond/Kyocera Unimerco.

• Bedste hovedopgave på cand.polyt.:
    Line Theilgaard Hansen

Titel: Optimizing the Physical Product Development Process and Project Management by implementing an Agile-Stage-Gate Hybrid” – opgaven er udarbejdet hos Beumer Group A/S.
    Sponsor: SMV Herning.

Årets festtaleren var Rasmus Budde, der er produktionschef hos Trehøje Døre A/S – han har tidligere, som Emily Theriot, læst cand.polyt. på AU Herning.

De 110 dimittender fordeler sig på følgende uddannelser:

• Diplomingeniør i forretningsudvikling (Business Development), BDE
  • Global ledelse og design af produktionsnetværk, GMM
  • Cand.merc. (International Business Development)
  • Cand.it. (IT, kommunikation og organisation)
  • Cand.polyt. (teknologibaseret forretningsudvikling)
  • HD

Fotos fra dagen: Ebenezer Fiifi Smith.