Studerende modtog priser for at bringe folk tættere

Priserne ved Connect to Campus Herning gik til studerende, der ønskede at bringe studerende eller virksomheder sammen.

De fire studerende havde produceret en omfattende konceptbeskrivelse til et fysisk afslapningsområde målrettet studerende på Aarhus Universitet i Herning. Foto: Rasmus Eriksen, AU Foto

Da vinderne af Connect to Campus Herning skulle findes, gik hovedprisen til Matteo Campinoti (GMM), Michal Glinicki (BSc), Nikolaj Ølholm (BDE) og Younes El Majdoubi (BSc).

Ifølge gruppen findes der ikke områder eller lokaler på campus kun dedikeret til afslapning og sociale aktiviteter. Det ville de ændre og udtænkte ”lAUnge”, et loungeområde komplet med aktiviteter, der vil øge det sociale samvær mellem de studerende.

Den idé faldt i god jord hos dommerpanelet ved instituttet, der honorerede indsatsen med Connect to Campus Herning-prisen, der indebar 15.000 kr. fra AUHE Midtvest’s Støttefond.

Gruppens medstuderende på instituttet syntes også, at ”lAUnge” var god idé. Her havde 81 pct. stemt på konceptet, og derfor gik People’s Choice-prisen også til de fire studerende. Med prisen fulgte 5.000 kr. fra AUHE Midtvest’s Støttefond.

Querdenker-prisen gik til Wahid Shahidinejad, der havde skabt den digitale platform crAUd, der kunne gøre det lettere at skabe kontakt mellem virksomheder og studerende. Med prisen fulgte 5.000 kr. fra AUHE Midtvest’s Støttefond.