Knap 200 dimittender på vej ud i livet

Fredag den 30. juni 2017 var der sommerdimission på Institut for Forretningsudvikling og Teknologi (BTECH) i Herning, hvor dimittenderne fejrede færdiggørelsen af deres uddannelser.

Dimission på Institut for Forretningsudvikling og Teknologi, Aarhus BSS. Foto: Tine Bagger

Parkeringspladsen var fyldt, og venner og familie var troppet op for at fejre de mange dimittender, som afsluttede deres uddannelse ved Institut for Forretningsudvikling og Teknologi, Aarhus BSS.

En af de unge, som netop er blevet færdig og nu skal nu videre ud i livet er Carina Roskilde, som har afsluttet sin uddannelse som Cand. Polyt., og allerede har fået job, nemlig som projektleder i Herning Kommune, hvor hun blandt andet skal arbejde med porteføljeledelse. Hun har været glad for at studere på stedet og kan nikke genkendende til den beskrivelse institutleder Anders Frederiksen giver stedet:

”BTECH er et velfungerende og attraktivt  uddannelsessted, hvor unge gerne vil studere. Niveauet er højt, og der er kort mellem underviser og studerende, hvilket er nogle af de ord, der beskriver, hvorfor det er godt at studere netop her”.

Karrieren er i gang

Institutleder Anders Frederiksen indledte dagen med fokus på den karriere, der allerede er begyndt for de unge.  Alle studerende på BTECH har nemlig haft kontakt til en virksomhed under deres uddannelse og samarbejdet om løsning af en opgave, og mange er heldige at få job via denne kontakt, hvis ikke de bruger det som springbræt til en anden virksomhed. Den nære kontakt mellem uddannelsesstedet og virksomheder i lokalområdet er i det hele taget meget kendetegnende for BTECH og en af de ting, Carina Roskilde også var meget glad for ved at studere netop her.

På dagen blev der også uddelt priser til en række studerende for deres præstationer under studiet. Dagen blev med krydret med et musikalsk indslag ved MidtVest Pigekor, som sendte dimittenderne ud i livet med dejlig musik.

Held og lykke til Carina og til alle de andre dimittender fremover!