Elever fra hele landet deltog i Studiepraktik

I løbet af to dage blev elever fra ungdomsuddannelser introduceret til undervisning, forskning og studiemiljøet på AU Herning.

Foto: Mette Bak Odder

Elever fra ungdomsuddannelser i hele landet deltog i Studiepraktik på AU Herning i uge 43 og blev introduceret til dagligdagen på universitetet. Udover at opleve, hvordan undervisningen foregår på et universitet, holdt en række af studerende fra AU Herning oplæg, som præsenterede studiepraktikanterne for de forskellige uddannelsesmuligheder og livet som studerende. Studiepraktikanterne fik også mulighed for at afprøve den teori, de blev undervist i, ved at løse en række cases.

”Med Studiepraktik vil vi gøre elever fra ungdomsuddannelserne opmærksomme på de uddannelsesmuligheder, vi tilbyder på AU Herning. Det er en fantastisk måde at introducere eleverne til universitetet og AU Hernings tætte samarbejde med erhvervslivet. Samtidig får studiepraktikanterne indtryk af de trygge og inspirerende rammer samt det nære studiemiljø med tæt kontakt til undervisere og studerende.

I år er det specielt dejligt at se, at det er elever fra hele landet, som kommer på besøg hos os, og vi håber at kunne byde flere af dem velkommen som studerende på AU Herning i fremtiden”, fortæller institutleder Anders Frederiksen.

Formålet med Studiepraktik

Formålet med at afholde Studiepraktik er at give nuværende og tidligere elever fra ungdomsuddannelser mulighed for at afprøve og opleve, hvordan det er at studere på en videregående uddannelse.

Læs mere om det landsdækkende tilbud om Studiepraktik.