Få smag for lederjobbet

Overvejer du om lederjobbet kunne være noget for dig, når studietiden slutter? Eller vil du bare gerne vide mere om ledelse i praksis? Så kom med til arrangementet ’Få smag for lederjobbet’ den 20. november 2018 fra 15:00 til 17:00 på campus Herning.

Tirsdag 20. november 2018,  kl. 15:00 - 17:00

Birk Centerpark 15, 7400 Herning - lokal 2039

Hvad er god ledelse? Hvordan håndterer du ledelsesdilemmaer i praksis? Og hvad kan du bruge dit netværk til i dagligdagen?

Det og meget andet kan du blive klogere på tirsdag den 20. november kl. 15:00-17:00, når Aarhus BSS Career & Alumni og interesseorganisationen Lederne inviterer til "Få smag for lederjobbet" på Campus Herning.

Deltag i "Få smag for lederjobbet" tirsdag den 20. november og få et praktisk indblik i lederjobbet. I løbet af eftermiddagen skal du arbejde med ledelsesdilemmaer, som du kommer til at diskutere med studerende fra forskellige studieretninger. Derudover kommer du til at arbejde med et af de vigtigste redskaber for lederen - nemlig evnen til at netværke. Du får både gode råd til, hvordan du bruger de relationer, du allerede har, og hvordan du skaber nye kontakter.

Dagens program

Velkomst

• Hvem er Lederne?

God ledelse

• Hvad er god ledelse?
  • Hvad siger teorien? Fokus på blød ledelse med dig selv som det vigtigste ledelsesværktøj
  • Praktisk ledelse i fokus

Ledelsesdilemma 1

• Præsentation af dilemma
  • Hvordan vil I håndtere det? Gruppearbejde
  • Opsamling

Netværk

• Gode råd til dit netværk
  • Hvordan kan man bruge sit netværk?

Lederuniverset

• Hvad er Lederuniverset?
  • Hvilke tilbud har de til studerende?
  • Ledelsesaktiviteter på Aarhus BSS.

Ledelsesdilemma 2

• Præsentation af dilemma
  • Hvordan vil I håndtere det? Gruppearbejde
  • Opsamling

Afrunding

• Opsamling og spørgsmål

Tilmelding

Arrangementet er relevant for alle danske bachelorer samt kandidatstuderende på Campus Herning. Arrangementet er gratis, men tilmelding er nødvendig.

Tilmeld dig her.

Praktisk info