Temadag: Kom og hør om fremtidens logistik

På Institut for Forretningsudvikling og Teknologi i Herning samler man den nyeste forskning inden for automatisering, udviklingsprocesser, produktudvikling, disruption og Big Data, når der afholdes temadag om logistik torsdag den 7. september 2017. Kom og bliv inspireret, når tendenserne inden for logistikken ses fra en teoretisk tankegang og ledende erhvervsfolk sætter dem i relation til praktiske cases.

Voksende global konkurrence og en stigende efterspørgsel gør fremtiden usikker for en lang række virksomheder. Aarhus BSS ’s afdeling i Herning afholder i samarbejde med CORNATOR & Erhvervsrådet Herning og Ikast/Brande en konference om de nyeste tendenser, hvor du blandt andet kan høre nærmere om udviklingstendensen inden for logistik og blive inspireret af forskere, andre virksomheder og brancheorganisationer, der arbejder med udviklingen.

”Vi er af den overbevisning, at en teoretisk og praktisk tilgang til fremtidens logistik skal gå hånd i hånd, og ser dette arrangement som en god mulighed for de studerende og dansk erhvervsliv for at være visionære inden for fremtidens logistikløsninger og teknologi”, siger CEO John Kristensen, CORNATOR.

Transport- og logistikbranchen eksisterer ikke uafhængigt af ændringerne i det omgivende samfund. Ny forbrugeradfærd og nye teknologiske muligheder, som ikke umiddelbart har noget med transport og logistik at gøre, vil på sigt ændre branchen. Sådan er forudsigelsen blandt mange, der kender området og dette vil man kunne høre mere om på selve dagen.

Listen af oplægsholdere tæller blandt andet:

• Microsoft

• KK Wind Solutions

• Dansk Mode & Textil

• Dansk Industri

• BILA

• Og mange flere…

Målgruppe
Temadagen henvender sig til danske industrivirksomheder, møbelvirksomheder, fashionvirksomheder, Living-virksomheder, studerende & alumner (tidligere studerende).

På agendaen er blandt andet:

- Forsker John Bang Mathiasen ”Produktudviklingens betydning for fremtidens supply chain”

- Forsker Jacob Steendahl ”Vigtigheden af Lean som mere end et produktionskoncept”

- Forsker Mirko Presser “Disrupting industry with the Internet of Things”

- Forsker Martin Olsen & Forsker Allan Gross “Big Data som begreb og i anvendelse”

Og meget mere.

Dagen er gratis at deltage i, men ved udeblivelse uden rettidigt afbud opkræves et gebyr på kr. 500,-

John Hansen, Karrierekonsulent

Mail: john.hansen@au.dk