Fuldt hus til sæsonens sidste talentklasseundervisning

106 gymnasieelever var mødt op for at blive klogere på bæredygtighed i erhvervslivet, da sæsonens sidste omgang talentklasseundervisning løb af stablen.

Onsdag d. 17. april stod på den sidste undervisningsgang for talentklasseleverne 2023/2024, og 106 gymnasieelever fra Herningsholm Erhvervsgymnasium og Lemvig Gymnasium deltog i den sidste undervisningsgang. En håndfuld elever fra Lemvig Gymnasium havde deltaget i fire ud af fem undervisningsgange på talentklasseforløbet og modtog derfor et diplom for indsatsen.

Dagen stod i bæredygtighedens tegn, da danske virksomheder i stigende grad bliver mødt af lovgivning samt krav og forventninger fra kunder og investorer om at arbejde med bæredygtige indsatser.

Postdoc Ane Jensen holdt oplæg om, hvordan virksomheder oftere bliver evalueret på baggrund af deres indsatser inden for miljø og klima, sociale forhold samt virksomhedsadfærd. Herudover fik gymnasieeleverne et indblik i de formelle reguleringskrav, og hvordan den nye EU-taksonomi kommer til at skabe mere standardisering og vil styrke virksomhedernes såkaldte ESG-rapportering.

Om talentklasseforløbet
"AU Herning vil gerne arbejde tæt sammen med ungdomsuddannelserne, og talentklasseforløbet er et godt eksempel på sådan et samarbejde. Her skræddersyer vi undervisningen til bestemte fag eller fagområde på gymnasierne, og samtidig får eleverne mulighed for at få et indblik i dagligdagen på et universitet", siger uddannelseskoordinator Inger Mørch Hauge.

Læs mere om talentklasseforløbet: www.btech.au.dk/videnudveksling/gymnasiesamarbejde