Næsten 200 dimittender fejret

Lyden af champagneflasker, der popper, har fyldt gangene på Institut for Forretningsudvikling og Teknologi de seneste par uger, mens de sidste anstrengende, afgørende og afsluttende eksamener blev overstået, og nyudklækkede dimittender kunne tages imod med knus, hurraråb og blomster fra venner og familie.

I dag kom tiden til en mere officiel, men mindst ligeså vigtig fejring, årets sommerdimission på Institut for Forretningsudvikling og Teknologi. Næste 200 spændte og glade studerende var mødt op med venner og familie for at modtage det længe ventede diplom. Og mens solen skinnede udenfor på en varm sommerdag, og flaget smældede i vinden, kunne 4 diplomingeniører i Forretningsudvikling, 9 diplomingeniører i Global Management and Manufacturing, 45 HA’ere, 37 BscB’ere, 17 cand.merch.’ere og 64 cand.polyt.’ere under klapsalver og hurraråb blive lykønsket af Institutleder Anders Frederiksen.

Med på vejen fik de nye dimittender følgende ord fra dette års sommerdimissionstaler Mikkel Brogaard Andersen, Director, EBSC Vestas:

"Don’t be afraid to take a chance or take a leap of faith if it is aligned with what you believe is right, because in the end your skillset and training alone will not be able to reach you goals and dreams for you."

Og for at slutte ballet af kom årets dimittend-taler Thomas Bjerre Bojsen med følgende opfordring til sine meddimittender:

”Remember that we all hold the responsibility to question our own knowledge as much as we question others’.”

Dimissionen sluttede af med den smukke danske sang Danmark, nu blunder den lyse nat, og dermedvar de knapt 200 nye dimittender fra Institut for Forretningsudvikling og Teknologi klar til at blive sendt ud i verden for at udrette store ting.

Modtagere af årets dimittendpriser

Best paper on the BSc in Economics and Business Administration Lene Kragsig K and Louis Junker-Jensen
Presented by: Inger Mørch Hauge, on behalf of Hans Foxby’s Fond

Best Master's thesis on the MSc in Business Administration: Fabien Rezac