Instituttet vil skabe fremtidens industriforskere i nyt EU-projekt

Ph.d.-studerende efterlyses, der har potentiale til at blive eliten af forsknings- og erhvervsledere inden for innovation og teknologistyring, og som kan tage favntag med udfordringer inden for fremtidens industrielle systemer.

I sidste måned startede EU-projektet EINST4INE officielt, da konsortiet af europæiske og australske universiteter søsatte det 48-måneder lange projekt, som skal skabe en elite af ph.d.-studerende inden for industrien.

Hovedformålet med EINST4INE-projektet er at tilbyde en ph.d.-uddannelse på tværs af universiteter af høj kvalitet og skabe en videnbase inden for digital transformation på tværs af innovationsøkosystemer.

Projektet skal bidrage til udviklingen af en ny generation af forskere inden for innovation og teknologistyring, som vil kunne tage favntag med de grundlæggende udfordringer inden for fremtidens industrielle systemer.

I den forbindelse søger EINST4INE-projektet derfor to ph.d.-studerende til at indtræde i programmet ved Institut for Forretningsudvikling og Teknologi. Sidste ansøgningsfrist er 25. april 2021.

Formålet er at udvikle en gruppe forsknings- og erhvervsledere, som igennem projektet vil få den nyeste viden inden for feltet og en række vigtige kompetencer inden for teknologisk-digital adfærd.

På instituttet har de to ph.d.-stillinger i projektet fokus på følgende:

• Embodied presence of remote employees in collaborative teams: The use of mobile telepresence robots
  • Non-platform-based innovation ecosystem emergence

Se mere om projektet i nedenstående video: