Danish manufacturing – winning in the next decade Konference om fremtidens udvikling i produktionsindustrien.

Torsdag den 22. september afholdt Institut for Forretningsudvikling og Teknologi i samarbejde med Erhvervsrådet Herning og Ikast/Brande en konference om de nyeste teknologier og blandt andet om, hvordan en automatiseringsproces startes og om virksomhedernes konkurrencestyrede position.

Derudover var der mulighed for at blive inspireret af andre virksomheder og innovationsnetværk, der arbejder med udviklingen.

Dagen blev indledt med en række virksomhedsbesøg efterfulgt af forskellige foredrag og demonstrationer på instituttet i Herning. Her kunne man vælge sig ind på henholdsvis et Teknologispor med blik på blandt andet produktionsoptimering, robotter i danske produktionsvirksomheder og udviklingen inden for 3D print. Eller et innovationsspor om, hvordan din virksomhed kan deltage i innovationsprojekter, vejen til vækst gennem industriel udvikling eller opkvalificering af medarbejderstyrken i Danmark i forhold til automation og robotteknologi.

En af de ansvarlige for konferencen, Karrierekonsulent John Hansen fortæller: ”Dagen forløb fantastisk godt og var et eksemplarisk samarbejde mellem institut, Aarhus BSS Career & Alumni og Erhvervsrådet Herning & Ikast-Brande. Ligesom vore gæster var særdeles godt tilfredse med arrangementet, der gav mulighed for at få inspiration til at klæde ens virksomhed på til den kommende industrialisering”.