Konference: “Danish Manufactoring – winning in the next decade” Om fremtidens udvikling i produktionsindustrien

Voksende global konkurrence og en stigende efterspørgsel gør fremtiden usikker for en lang række virksomheder. AU Campus Herning afholder i samarbejde med Erhvervsrådet Herning og Ikast/Brande en konference om de nyeste teknologier, hvor du blandt andet kan høre nærmere om, hvordan en automatiseringsproces startes eller opleve interessante indlæg om virksomhedernes konkurrencestyrede position samt blive inspireret af andre virksomheder og innovationsnetværk, der arbejder med udviklingen.

Oplysninger om arrangementet

Torsdag 22. september 2016,  kl. 08:00 - 14:00

Sted

Institut for Forretningsudvikling og Teknologi, Birk Centerpark 15, 7400 Herning.

Konferencen henvender sig til produktions- og fremstillingsindustrien samt alumner og studerende.

08.00: Demonstrationsworkshop hos virksomhed
Følgende virksomheder kan vælges:
• Danish Advanced Manufacturing Research Center – ny teknologi i metalindustrien
• KP Automation – Industri 4.0 i praksis og den collaborative robot
• Davinci Development – rapid/additive manufacturing med 3D printing
• Sylab – automatiseret tekstilproduktion

10.00: Konference om fremtidens udvikling i produktionsindustrien
• Velkomst & præsentation af rapporten Danish Manufacturing –Winning in the next decade/McKinsey
• Den teknologiske udvikling – fire indlæg
• Innovation og uddannelse – fire indlæg
• Demonstrationsområde
• Virksomhedscase - A pioneering spirit that puts innovation at the heart of everything we do/Airbus
• Frokost og networking

Yderligere information og tilmelding.