StudieInfo

StudieInfo er et vejledningsarrangement for dig, der går i 1. hf eller 2. g på en gymnasial uddannelse (STX, HHX, HTX, EUX, IB etc.). Her kan du høre om en lang række forskellige uddannelsesmuligheder fra en række forskellige uddannelsesinstitutioner.

Oplysninger om arrangementet

Tirsdag 30. april 2019,  kl. 08:00 - 14:30

Birk Centerpark 15, 7400 Herning

Institut for Forretningsudvikling og Teknologi

Kom og hør om dine uddannelsesmuligheder

StudieInfo samler de mange uddannelsesmuligheder ét sted, og giver dig inspiration og indblik i alle de veje, du kan gå, så du bliver klædt godt på til at tage det rigtige uddannelsesvalg.

Arrangementet består af tre dele:

1. På inspirationstorvet kan du tale med repræsentanter fra de forskellige uddannelsesinstitutioner. Spørg bl.a. om enkelte uddannelser, adgangskrav, studiemiljø mv.
  2. Du skal høre to oplæg i alt. Oplæggene giver dig en bred introduktion til uddannelser og uddannelsestyper. Inden du tilmelder dig, kan du læse om de forskellige oplæg i hhv. runde 1 og 2. Tilmeld dig derefter de to oplæg, du ønsker at høre. Du kan vælge mellem oplæg arrangeret af universiteterne, professionshøjskolerne, erhvervsakademierne, maskinmesterskolerne, politiet, forsvaret eller Studievalg.
  3. Du skal høre to oplæg i alt. Oplæggene giver dig en bred introduktion til uddannelser og uddannelsestyper. Inden du tilmelder dig, kan du læse om de forskellige oplæg i hhv. runde 1 og 2. Tilmeld dig derefter de to oplæg, du ønsker at høre. Du kan vælge mellem oplæg arrangeret af universiteterne, professionshøjskolerne, erhvervsakademierne, maskinmesterskolerne, politiet, forsvaret eller Studievalg.

D. 30. april mødes alle deltagere i Aarhus Universitets kantine på Birk Centerpark 15, 7400 Herning.

Hvem står bag?

StudieInfo er arrangeret af de videregående uddannelsesinstitutioner i Jylland og på Fyn. I alt afholdes der 18 arrangementer i løbet af foråret, hvor du og dine klasseklammerater inviteres til et arrangement i nærheden af jeres skole.

StudieInfo arrangeres i et samarbejde mellem følgende uddannelsesinstitutioner:

Læs meget mere om arrangementet her.